سخنرانی و کنفرانس

سخنرانی و کنفرانس

سخنرانی و کنفرانس

جلسه ای است که افراد در خصوص موضوع یا مسئله ای به منظور تبادل نظرات و رایزنی جمع می شوند.

 کنفرانس چیست و از نظر لغوی چه معنایی را دربر میدارد؟ 


 

کنفرانس چیست و از نظر لغوی چه معنایی را دربر میدارد؟ 

کنفرانس

جلسه ای است که افراد در خصوص موضوع یا مسئله ای به منظور تبادل نظرات و رایزنی جمع می شوند. انواع کنفرانس ها یا حیطه گرایشی مختلف وجود دارد. کنفرانس آموزشی، تجاری و غیره وجود دارد. سالن کنفرانس محلی است که شرکت کنندگان کنفرانس در آن گردهم جمع می شوند. کنفرانس، همایش، کنگره و عبارات معنایی متشابه تنها از نظر هدف و تعداد افراد شرکت کننده با یکدیگر متفاوت می باشند.

 

کنفرانس های آموزشی با هدف بیان تحقیقات و یافته های جدید می باشد. افراد حاضر در محیط آکادمیک و آموزشی به منظور تبادل یافته ها و ارائه تحقیقات خود در کنفرانس شرکت می کنند. کنفرانس های تجاری و مرتبط با کسب وکار با هدف بیان فرصت ها در محیط یک کسب وکار خاص صورت می گیرد. این گردهمایی می تواند از افراد ، مدیران، سهام داران یک شرکت و یا چندین شرکت باشد. کنفرانس بازرگانی در مقیاس بزرگ تر و در حیطه بررسی فرصت ها، محدودیت ها در حوزه صنعت خاص می باشد و شرکت کنندگان در این کنفرانس می تواند شرکت های بزرگ در صنعت مرتبط باشند تا به ارائه تجربیات و نظرات خود بپردازند. موضوع کنفرانس و مواردی که سخنوران در طول کنفرانس بیان می نمایند می بایست برای شرکت کنندگان مشخص شده باشد تا شرکت کنندگان با دیدگاه و اطلاعات مرتبط لازمه در کنفرانس شرکت نمایند.

 

ویدئو کنفرانس (Video conferencing)

 

ویدئو کنفرانس فناوری است که افراد با فواصل مختلف را قادر می‌سازد تا صوت و تصویر یکدیگر را به صورت زنده دریافت نموده و ارتباط داشته و تبادل نظر نمایند. ویدئو کنفرانس می‌تواند با امکانات بیشتر دیگری همانند تبادل اسناد و مدارک، اشتراک در تهیه مدارک، ارسال عکس‌ها و … نیز مفید باشد.

 

مزایای ویدئو کنفرانس:

صرفه جوئی در زمان و هزینه: با استفاده از این سیستم‌ آنلاین و امکان برقراری جلسات ویدیویی به صورت زنده، در اتلاف وقت صرفه جوئی خواهد شد ، و زمان‌های تلف شده برای اخذ بلیط،

 

 

ویزا، سفر، اقامت و رفع خستگی‌های ناشی از سفر و همچنین هزینه‌هایی همچون رفت و آمد، تهیه سالن، پذیرایی و … حذف خواهد گردید.

 

کنفرانس (به فرانسوی: Conference) به یک نوع تجمع گفته می‌شود که راجع به یک موضوع بحث یا سخنرانی می‌کنند.

 

معنی واژه‌ی کنفرانس در لغتنامه دهخدا به این صورت آمده است:
کنفرانس . [ ک ُ ف ِ ](فرانسوی ، اِ) اجتماع گروهی از متخصصان فن برای شور و بحث در مسائل فنی؛ اجتماع سیاستمداران، رؤسای دول و وزیران، به منظور حل یک مسأله سیاسی، داخلی یا بین‌المللی.

فرهنگ فارسی معین نیز واژهٔ

 

 

کنفرانس را به این صورت تعریف کرده‌ است:
(کُ فِ) [ فر. ] (اِ.) انجمن سیاسی که از سران دولت یا نمایندگان سیاسی آنان تشکیل شود؛ جلسه‌ای رسمی با تعداد شرکت کنندگان معدود که در آن یک یا چند نفر سخنرانی می‌کنند و پس از بحث و مذاکره تصمیماتی اتخاذ و گاه قطعنامه‌ای صادر می‌شود، اجلاس، فراهمایی.

 

مترادف کلمه کنفرانس: اجلاس، کنگره، گردهمایی، همایش، خطابه، سخنرانی میباشد .

 

معنی کنفرانس به فارسی:

سخنرانی، وعظ، خطابه، اجتماع برای بحث درمسئلهای( اسم ) ۱ – اجتماع گروهی از متخصصان فن برای شور و بحث در مسایل فنی . ۲ – اجتماع سیاستمداران روسای دول وزیران بمنظور حل یک مساله سیاسی داخلی یا بین المللی . ۳ – خطاب. ادبی علمی و غیره سخنرانی : همین فردا شود غوغا پدیدار بزور کنفرانس ونطق واشعار . دریغ از راه دور و رنج بسیار . ( بهار )

 

پیج تخصصی مجتمع آموزشي آوا را در اینستاگرام دنبال کنید..

دنبال کردن